Arctic Circle Trail, Grønland - Dag 4

Efter en våd og let kold nat, kom jeg ud af posen. Jeg kogte vand til kaffen, hældte instantkaffen op. Tog min lille medbragte “gave” i form af en miniature isbjørn og sagtens en foran Claus telt. Så bankede jeg pp teltet, og sagde at han hellere måtte åbne op. Ds hans hoved kom frem, sagde jeg at der altså stod en isbjørn. Claus kiggede forvirret rundt indtil jeg pegede ned foran ham. Jeg flækkede af grin, Claus tog sin kaffe og lukkede teltet helt igen mens han mumlede noget om at jeg var åndsvag.

Vandreturen i dag var en meget våd omgang. Vi gik igennem den ene mose efter anden, og efter 5 minutter var mine fødder gennemblødte.

Udsigten over søen Kangerluatsiarsuaq , som blot er en lille bredning i den meget større , nærmest kæmpemæssige sø Tasersuaq var vidunderlig. Herfra kunne vi også for sødeste gang se se to meget store Fjelde: Pingu og Pingup Sallia.

Vi gik ned fra fjeldet og hen mod en meget smuk sandstrand som ligeså godt kunne have ligget i Spanien. Herfra gik turen op over fjeldet igen. 800 højdemeter blev det til før vi ankom til næste camp. Vi kunne sagtens slå lejr hvor vi havde lyst og på et egnet sted. Men på de første dage af ruten, passede distancerne mellem hytter med en god dagsmarch på ca. 20 km. Denne hytter var placeret på rutens højeste fjeld, med en dejlig udsigt.

Vi begyndte at finde os nogle rutiner for lejropsætning og aktiviteter. Det er gået hurtigt med rutinerne denne gang.

Claus hev fiskestangen frem og vi gik ned til den nærliggende sø. Han fangede desværre ikke noget.

Senere kravlede vi i poserne, og jeg kosede mig med chokolademousse.